Основними завданнями фізичного виховання є:

  • створення умов для нормального фізичного розвитку, збереження здоров'я;
  • оволодіння знаннями про організм людини;
  • набуття санітарно-гігієнічних умінь та навичок;
  • підтримання організму в здоровому стані.
Основний напрямок з фізичного виховання в докільному закладі - це охорона і зміцнення здоров'я дітей.
Для занять з дітьми є необхідне сучасне обладнання: батути, масажери, тренажери, мати, м'ячі та інше.
На вулиці обладнана спортивна площадка, стежка здоров'я.
Для активної рухової діяльності на свіжому повітрі використовуються м'ячі, качалки та інші, розмічений майданчик по вивчення та закріплення в руховій діяльності правил дорожнього руху.

Виховуючи у дітей потребу щодня рухатися, виконувати фізичні вправи з ранніх років, можна закласти міцні основи доброго здоров'я, гармонійного розвитку дитини у нашому закладі проводяться як традиційні, так і нетрадиційні види фізкультурних занять, де здійснюється індивідуально-диференційований підхід до дітей: при визначенні навантажень враховується рівень фізичної підготовленості та здоров'я, статеві особливості.

Фізкультурні заняття проводяться щоденно:

- двічі на тиждень у відведений для цього період часу на майданчику або в залі(в залежності від погоди у весняно-літній час)

- в інші дні проводиться по два заняття з фізичними вправами на свіжому повітрі під час прогулянок (при сприятливій погоді в усі пори року)та один раз на тиждень, для організації елементарного дитячого туризму, проводиться похід за межі ДНЗ ( за відповідних природних умов)

Фізичним вправам і рухливим іграм у дошкільному закладі відводиться достатній час в режимі дня:

- Ранкова гімнастика - 25 - 30 хвилин;

- Фізкультурні хвилинки - 2 - 3 хвилини;

- Фізкультурні заняття - 15 - 30 хвилин;

- Рухливі ігри та спортивні вправи - 20 - 30 хвилин;

- Фізкультурні дозвілля (2 рази на місяць) - 20 - 30 хвилин;

- Фізкультурні свята (2-3 рази на рік) - 30 - 90 хвилин.

У процесі фізичного виховання використовують такі засоби:

1) натуральні сили природи — сонце, повітря, воду; 2) організацію правильного режиму харчування, праці та відпочинку; 3) гігієнічну гімнастику; 4) гігієну догляду за тілом; 5) спортивні ігри, туризм, працю.

Усі названі засоби, які забезпечують фізичне виховання людини, слід використовувати комплексно з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей вихованців і матеріальних умов.

Ранок. У першій половині днянаша мета приділити увагу кожній дитині, створити у неї бадьорий, радісний настрій, викликати бажання зайнятися цікавою, корисною руховою діяльністю.

  • Ранкова гімнастика
  • Точковий масаж і дихальна гімнастика
  • Пальчикові ігри
  • Фізхвилинки, фізпаузи

Під час прогулянкимаксимально використовуємо природне оточення території закладу, парків міста, берегу річки. Подих рослин, аромати квітів, співи птахів, шелест трав розвивають органи відчуттів наших малят. Проводимо з дітьми індивідуальну роботу, організовуємо спільну рухову діяльність: 2-3 рухливі гри для закріплення рухових навичок; сюжетні рухливі ігри для автоматизації основних рухів; спортивні ігри і спортивні вправи; катання на санчатах, велосипедах.

ІІ половина дня. Після денного відпочинкупідтримуємо позитивний емоційний настрій, створений протягом дня, організовуємо активний відпочинок дітей. Для цього проводяться:

  • Гімнастика після сну
  • «Сухе» загартовування
  • Ходьба по «доріжці здоров’я»
  • Самомасаж за допомогою допоміжних індивідуальних засобів, міні-масажерів
  • Самостійна рухова активність дітей з різними тренажерами
  • Спортивні дозвілля, свята, розваги

Вечір. Проводяться малорухливі ігри, дихальні вправи, ігри зі спортивним інвентарем. Проводимо роботу з сім'єю з питань організації сумісної рухової активності батьків і дітей, участі батьків у фізкультурно-оздоровчих заходах нашого закладу, надаємо поради щодо використання здоров’язберігаючих технологій вдома.


Самий дорогоцінний дарунок, що людина одержує від природи, - здоров'я. Недарма в народі говорять: «Здоров'я - усьому голова», «Здоровому все здорово!», «Здоров'я дорожче золота». Здоров'я - це не просте гарне самопочуття й відсутність яких-небудь захворювань. У широкому змісті цей психофізичний стан людини, що дозволяє виявити всі його природні властивості, дарування, здатності, а також найважливіша передумова формування характеру, розвитку ініціативи, сильної волі. Фундамент здоров'я, фізичного і психічного, формується ще в дошкільному віці. Широко відоме висловлення Л. Н. Толстого про цей винятково важливий період: «Хіба не тоді я здобував все те, чим живу тепер, і здобував так багато, так швидко, що у все життя, що залишилося, я не придбав і однієї сотої того? Від п'ятирічної дитини до мене тільки крок, а від немовляти до п'ятирічного страшна відстань». Тому необхідно із самого раннього віку навчити дітей дбайливо ставиться до власного здоров'я, зберігати й зміцнювати його. Якщо якийсь аспект у період дошкільного дитинства упущений, у початковій школі необхідно приділити цій проблемі особливо пильну увагу.

Яка вона, здорова дитина? Насамперед, якщо вона і хворіє, то не часто й не важко. Вона життєрадісна і активна, доброзичливо ставиться до оточуючих його людей, як дорослих, так і дітей. Позитивні емоційні враження переважають у її житті, тоді як негативні переживання переносяться нею непохитно й без шкідливих наслідків. Розвиток її фізичних, насамперед рухових, якостей відбувається гармонійно. Несприятливі погодні умови, різка їхня зміна здоровій дитині не страшні, тому що вона загартована, її система терморегуляції добре тренована, вона рідко має потребу в яких-небудь ліках. Завдяки раціональному харчуванню й регулярним заняттям фізкультурою така дитина не має зайвої маси тіла.

Кiлькiсть переглядiв: 50