Стоп булінг - ДНЗ №30

МЕТОДИЧНИЙ ПОСІБНИК "НАВЧІТЬ ДИТИНУ ЗАХИЩАТИСЯ"

https://mon.gov.ua/storage/app/media/pozashkilna/bezpeka/manual-kindergarten.pdf

Права та обов’язки учасників освітнього процесу

Здобувачі освіти мають право на:

повагу людської гідності;

захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;

отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування).

Зобов’язані:

поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля.

Працівники, які залучаються до освітнього процесу: мають право на:

захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю.

Зобов’язані:

повідомляти керівника ДНЗ про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування).

Батьки здобувачів освіти мають право на:

отримувати інформацію про діяльність ДНЗ, у тому числі – щодо надання соціальних та психолого-педагогічних послуг особам, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування), про результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності;

подавати керівнику ДНЗ або засновнику закладу освіти заяву про випадки булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;

вимагати повного та неупередженого розслідування випадків булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу.

Зобов’язані:

виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;

поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;

дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;

формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;

настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

сприяти керівнику ДНЗ у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування);

виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.

У випадку виявлення фактів насильства у відношенні до дітей слід звертатись:

- до керівника закладу;

-до поліції за номером 102;

до центру соціальних служб для сім'ї , дітей та молоді; ло громадських організацій,які надають допомогу постраждалим від насильства;

- на телеіони "гарячих ліній":0-800-500-333 дитяча гаряча лінія центру "Ла страда - України"; 0-800-500-335 національна гаряча лінія з питань запобігання насильству.

ЯКЩО ВАША ДИТИНА СТАЛА ЖЕРТВОЮ БУЛІНГУ?

-подайте керівнику закладу освіти заяву про випадки булінгу щодо вашої дитини;

-поясніть дитині, до кого вона може звернутися за допомогою у разі цькування.

ЯКЩО ВАША ДИТИНА АГРЕСОР?

- відверто поговоріть з дитиною про те, що відбувається, з'ясуйте мотивацію її поведінки;

-поясніть дитині, що за вчинення булінгу наступає адміністративна відповідальність;

- зверніться до психолога і проконсультуйтесь щодо поведінки своєї дитини під час перебування в садочку;

- дотримуйтесь рекомендацій комісії з розгляду випадків булінгу, якщо щодо вашої дитини заведено справу.

ПАМ'ЯТАЙТЕ! Дитина-агресор не зміниться відразу. Це тривалий процес, який потребує витримки та терпіння.

План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу у закладі дошкільної освіти

№ з/п Заходи Цільова аудиторія Термін виконання Відповідальний
Інформаційно-профілактичні заходи
1. Ознайомлення та вивчення законодавчих актів та Закону України від 18.12.2019 року № 2657-VІІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії боулінгу (цькуванню)» Працівники закладу, батьки вихованців Вересень Завідувач, практичний психолог
2. Обговорення питання протидії боулінгу на загальних батьківських зборах в ДНЗ Педагогічні працівники, батьки вихованців Вересень Завідувач, практичний психолог
3. Проведення методичного часу з проблеми «Булінг у дитячому садку – міф чи реальність» Педагогічні працівники Жовтень Практичний психолог, вихователь-методист
4. Розробка та оформлення інформаційно-консультативної папки «Булінг у закладі дошкільної освіти» Педагогічні працівники Упродовж року Практичний психолог, вихователь-методист
5. Розробка пам’ятки «Маркери булінгу» Педагогічні працівники Упродовж року Практичний психолог,
6. Контроль стану роботи щодо попередження випадків булінгу Педагогічні працівники В разі необхідності Завідувач
Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти
1. Проведення ранкових зустрічей з метою формування дружніх стосунків Вихованці закладу Постійно Педагогічні працівники
2. Створення морально-безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії під час занять, прогулянок, ігрової діяльності Педагогічні працівники Постійно Практичний психолог, педагогічні працівники
3. Проведення заходів в рамках проведення Всеукраїнського тижня права «Стоп боулінгу» Вихованці, батьки Листопад Практичний психолог, педагогічні працівники
4. Тематичний тиждень «Дитячі мрії та добрі справи» Вихованці Травень Практичний психолог, педагогічні працівники
Психологічний супровід
1. Створення бази інструментарію для вивчення напруги, тривожності в дитячих колективах Вихованці, батьки вихованців Початок навчального року Практичний психолог
2. Вивчення рівня напруги, тривожності в дитячих колективах: спостереження за міжособистісною поведінкою, опитування, психологічне вивчення емоційних станів вихованців. Всі учасники освітнього процесу Упродовж року Практичний психолог

/Files/images/булінг.jpg

/Files/images/булынг 1.jpg

/Files/images/булынг 2.jpg

Вкладення
Кiлькiсть переглядiв: 358